Förberedelser

Nu är det snart sommar! Jag inser att det varit det ett tag söderut och att infödingarna här anser att det är sommar men jag vägrar kalla det sommar när temperaturen aldrig överskrider 15 grader!

Nu har jag förberett hemfärden och jag längtar faktiskt hem hem ordentligt nu! Klart att det blir jobbigt att inte träffa klasskompisarna på hela sommaren men alla där hemma träffar jag ju knappt på hela året! Så nu är tåget bokat! Ja, det blev tåg. Törs ju inte lita på askmolnet håller sig ur vägen när jag vill hem så för första gången ska jag ta tåg resan från luleå till örebro vilket beräknas ta 15 timmar! Fick biljett på nattåg i sovkupé så förhoppningsvis går det smidigt och ingen snarkar! Jag har dessutom betalt månadens räkningar, däribland min numera ännu dyrare hyra som de höjde så lägligt nu till sommaren... Och inte att förglömma, adressändra! Efter att det var gjort låg jag redan minus på kontot (man får bara halvt CSN över sommaren). Så nu är jag luspank igen!

Har lite saker kvar att göra innan sommaren! Måste skriva en rapport men den verkar flyta förvånandsvärt bra än så länge eller är det bara ambitionen som sjunkit? Det visar sig! När den är klar måste lägenheten storstädas, jag vill inte komma tillbaka efter sommaren och finna kaos! Till sist det största problemet, hur packar man för flera månader!? Jag började igår och stöter redan på stora problem! Jag kan för mitt liv inte klura ut hur mycket kläder som är rimligt, speciellt när jag inser att mycket kommer jag aldrig få använda i Luleå för det är aldrig varmt här! Så vill ju passa på att använda ALLA söta toppar och fina kjolar nu!

Nu har jag inte tid med mer av det här, måste få något gjort! Deadline på söndag! Då far jag hemåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0