SNÖ!?

När slog upp ögonen i morse upptäckte jag två saker.

1. Det är fortfarande mörkt nör vi ska gå upp till läspass 1.
2. Det ligger snö på träden.

What!? Vi har ju redan haft "första snön" men det var ju typ bara ett litet glitter som faktiskt liknade frost. Nu låg det verkligen en liten driva på trädgrenarna! När jag väl tog mig upp ur sängen så snöade det ordentligt! Regnblandat visserligen men ändå så att den ligger kvar.

Så Kicki och jag cyklar numera väldigt sakta för att ta oss igenom all snömodd som blivit. Tydligen kallas det här "Uppsala-väder". Tänk er så som det brukar vara i början av december och man är rädd att det inte ska bli någon vit jul för all snö ligger som en irriterande smörja, så har vi det nu. I mitten av oktober... Vart ska detta sluta?

Kommentarer
Postat av: malinb

jag säger de bara en gång.. VASALOPPET!

2010-10-15 @ 19:11:41
URL: http://malinsextraordinary.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag kom undan :P Pappa köpte inga skidor förrän biljetterna var slut! Kankse nästa år...

2010-10-15 @ 19:22:52
URL: http://lillahin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0