Livet är underbart

Stress, stress, stress! Skulle behöva några extra timmar varje dygn och en outtömlig mängd energi för att hinna allt jag måste hinna. Trots det så älskar jag mitt liv och skulle inte byta det mot något! Jag har världens bästa familj, vänner och pojkvän för det är ni som får mig att känna så!

Efter mycket flängande och farande i landet (och även Europa ju!) så kommer jag nu att stanna i Luleå minst till slutet av november vilket kommer göra mina studier gott! Allt flygande gör läsandet lite lidande och därför kommer nästa läsperiod bestå av besök till mig istället för att jag ska ååka till dem! Tre veckor i rad förväntar jag mig finfint besök och vet ni vad? Det är snart jul!

Nu ska jag lägga mig i ett försök att samla ihop energi inför morgondagens studier, vi har en hel undervisningsfri dag och den skall utnyttjas till max! Nio ska vi infinna oss på skolan för att komma bort från alla distraktioner medans flitighetens låga brinner.

Vid fem så blir det massageutbyte, dessa långa dagar sätter sig i studentmuskulaturen! Pectoralis major dras ihop hela dagarna och allting på baksidan skriker i ett försök att hålla emot. Trapetzius verkar ha fastnat i ett upphöjt läge och vägrar slappna av. Emmas magic fingers kommer få något att bita i!

Efter det ska jag provjobba för samlaget som är ett golvlag på STUK. Det är ju inte bästa läget eftersom vi har en åtta till fyra dag på torsdag där jag bland annat har seminarium på eftermiddagen. Tur att fredagen är undervisningsfri i alla fall! Däremot kommer det att bli mycket studier då också!

Jag tror dock inte att jag ligger så pyrt till som jag känner mig. Känner jag mig själv rätt så stressar jag över stressen. Jag har inte riktigt kontroll på vad det är jag ska göra och hur lång tid det kommer ta och därför stressar jag med det tills jag kan börja jobba på det. Så fort handlingsfasen börjar och man kan börja pricka av sin lista med saker att göra så kommer det att kännas bra igen. Tre veeckors slit och sedan får jag mina första hp från LTU, nice!

Och vet ni vad? Jag kommer att klara det! Vet ni varför? För jag kan klara allt jag vill klara och jag kan göra allt jag vill göra! Visst är livet fantastiskt?

Kommentarer
Postat av: ChristofferB

Här var man positiv :P men det är alltid bra, men du får gärna föra över dina positiva känlsor till mig! För jag känner bara en sak just nu, och det är STRESS!! Tror det är dags att börja med mentalträning ;) hehe

2010-10-06 @ 10:21:15
URL: http://christofferberell.blogg.se/
Postat av: Lelleful

Vi komma fixa detta galant! :D

2010-10-06 @ 11:02:14
Postat av: Jenny

Du är bäst!

Men! Den 4/11 är det ju Familjen på John Doe, och den 6/11 är det p-fest..;o

2010-10-06 @ 12:32:33
URL: http://jennyjulia.blogg.se/
Postat av: Auntie

Scemalägg dig själv! Sen får du själv vara den stränga fröken och elaka mamman som inte låter dig leka med kompisarna innan läxan är gjord ;) Det var enda sättet för mig att klara de tre sista universitetskurserna jag läst, i alla fall.

2010-10-06 @ 21:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0