Fucking fuck dokument!

Idag har jag suttit 6 timmar på hyllan med min examinationsuppgift och har slitit men litteratur, skrift och källförteckningar. Nu har jag kanske tre timmar kvar på denna fantastiska uppsats och det som inte får hända händer!

Okej den försvann inte i ett misslyckats försöka att spara, det hade varit värre. Det kan jag erkänna. Däremot har jag blivit tillsagd av mina lärare att spara i word-format och inte open office som jag skriver i så jag gjorde som jag blev tillsagd och första gången gick det bra. Jg sparade och när jag öppnade igen såg allt ut som det skulle. När jag däremot skulle öppna det för andra gången har alla kombinationer av å, ä och ö med nästkommande bokstav omvandlats till kinesiska tecken och alla r har försvunnit helt. WHAT!? 

Har nu suttit i en timme och försökt rädda mitt arbete och jag tror att faran är över. Kommer dock få läsa igenom det 100 gånger innan inlämning för att vara säker på att inget lurt ligger kvar. 

Hädanefter kommer jag alltid spara i open office-format och behålla en sådan som säkerhetskopia utifall olyckan skulle vara framme vid nästa omformatering. Jag änskar bara någon hade sagt åt mig att göra så istället för att lura mig en massa extrajobb! 

Nu ska jag gå på "team-building" med phaest, ett lag på stuk jag provjobbar i. Är inte alls taggad. Vet inte var det är men jag känner mig inte välkommen där. Efter provprojektet kommer jag antagligen hoppa av. Känns det inte bättre efter ikväll så hoppar jag nog av redan i nästa vecka eftersom det kommit upp två saker jag hellre gör under projektdagen. 

Så, inte världens bästa fredag. Tur att lördag kommer bli världens bästa lördag!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0