Första snön

Det har varit mycket diskussioner om det var snö eller frost på backen i morse. Tv4-nyheterna hävdade snö så jag tror dem och tyckte faktiskt att det såg lite pudrig ut på asfalten när jag cyklade till skolan!

Jag är dock upprörd. Igår råkade jag sitta uppe till ett men eftersom jag hade tänkt lägga mig hade jag gardinerna fördragna. Hur besviken tror ni jag var när jag fick veta att det var norrsken igår natt. Hade blivit mitt livs första men jag missade det! Trots att jag var vaken! Det borde finnas en norrskensjour som ringer och berättar när man ska gå ut och titta på himlen. Enligt Emma så kommer jag få mer chanser i vinter men det måste vara kallt ute!

Vi har suttit på stuk och pluggat anatomi, det gick jättedåligt! Försöker få klart instuderingsfrågorna så att jag kan börja repetera och plugga in det men nu går det trögt. Sista kapitlet är jätteluddigt och konstigt skrivet. Hoppas redovisningarna på torsdag blir bra så att man får lite hjälp med att fatta men jag hoppas inte för mycket...

Jag har också tagit ett vuxet beslut och har slutat i pheast som åt upp allt för mycket av min tid och nu hoppas jag att jag ska hinna med både hälso6 och samlaget istället. Att lägga till lika mycket man tar bort kanske inte ger så många vuxenpoäng förresten?

Men har man suttit och pluggat sex timmar på skolan så får man titta på Desperate och Cougar Town när kvällen kommer. Ska diska och äntligen söka bostadsbidrag så att jag hinner klart till dess!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0