NolleP - Dag 8

Vår andra nyktra dag under nolleP! Verkar dock vara några som inte tagit fasta på det då det är förfest i lägenheten under min.

Idag har vi varit trötta, jag försov mig. Föreläsningen vi var p var så dålig att många reste sig mitt i och gick. Vi var inte riktigt så oförskämde men nästan då vi gång på gång nästan somnade och sedan spelade hänga gubbe för att hålla oss vakna.

Vi träffade lärarna för första gången, verkar vara ett toppengäng så på måndag när vi börjar med lektioner så kommer det nog vara lika roligt, eller ja. Nästan.

Sedan var det uppvisning på idrottsanläggningen StiL och lite dansövning inför kvällens äventyr.

På kvällen var det den nyktra dansfesten Dirty Dancing där vi dansade bugg och foxtrot. Jag dansade en dans med självaste ÖPH Mackan och fick ett silverplus för bra dans. Jag hittade ett par riktigt bra danspartners som visste vad de gjorde och jag följde med i snurrarna så gott jag kunde med mina grundsteg. Johan, du får lära mig några moves på logdansen!

Kvällen slutade med att nästan alla från min klass som var där skrev upp sig på en grundkurs i bugg som börjar lite in i september! Vi tänker också anmäla oss till lindy hop så fort en sådan kurs startar! Sååå kul! Är helt svettig nu och måste nog ta en dusch innan jag hoppar i säng.

Jag är så glad över mina klasskompisar, känns rätt med själ och hjärta! Tror att jag på två veckor skapat mig vänner för livet!

Kommentarer
Postat av: joocken

jag är grym på att dansa! så bäst du tar lite lektioner för att komma ikapp..... eller jag dansade iallafall som tusan i söndags...

2010-08-26 @ 07:43:05
URL: http://lillahin.blogg.se/
Postat av: Jenny

Gaaah, menar du att du ska gå om mig i lindy hop-kunskaper!;p

2010-08-26 @ 10:32:01
URL: http://jennyjulia.blogg.se/
Postat av: Emily

Att jag ska Jennie ;) Det ska bli så, så roligt! Längtar redan!

2010-08-27 @ 01:27:48
URL: http://lillahin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0