NolleP - Dag 5

Idag var vår första 100% alkoholfria dag sedan vi började på skolan men inte hade vi tråkigt för det!

Dagen började med picnic! Vi delades in i grupper med andra program. Mitt lag blev team Tove och vi skulle gå en tipspromenad och sedan skriva ett gyckel innehållande orden grav, väg, vin, pasta, video, perfekt, uniform och nätmage. Detta kändes ganska svårt men vi gjorde en variant på siffervisan (en sång som bara sjungs med nummer i en viss melodi) och lade in orden där de passade med stavelserna i melodin bä bä vita lamm. När vi senare genomförde denna för generalen, adeln och överphösarna ville de dock höra låten till blinka lilla stjärna också och vi drabbades av lite panik men som ett under passade den in även på den melodin, phu!

Vår lilla trupp från klassen lekte en massa lekar idag igen. Idag hittade vi på en ny lek som definitivt kommer bli en klassiker. Det är bara att inse att man borde blivit pedagog istället! Jag tror att vi är en sådan där irriterande hatobjektsklass eftersom vi alltid låter mycket (bra lekar kräver ljud!), alltid har roligt men det är väldigt svårt för en utomstående att förstå vad som är så kul.

Sedan var de schemalagda aktiviteterna slut men vi hade inte fått nog av varandra så fyra av oss samlades hemma hos Linnea för att mula godis och se på Disney vilket inspirerade till nya ljud i lekarna!

Jag har precis lyckats vända på dygnet så jag orkar hålla mig vaken på nätterna bara för att inse att vi börjar tidigt imorgon. Suck! Vet inte hur jag ska lyckas somna!


Kommentarer
Postat av: Sara B

Ååå jag vill med plugga och blir nollad!!!

Hoppas du är underbart full

2010-08-23 @ 20:27:07
Postat av: Daniel

hehe ser skoj ut!! ja man kan ha kul utan sprit!

2010-08-23 @ 22:32:18
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emily

Jag rekomenderar verkligen universitetsstudier, känns det inte rätt kan man alltid hoppa av efter nollningen ;) Nej ärligt talat, vi har så sinnessjukt kul! Tror inte jag hade velat byta det här mot något!

2010-08-24 @ 04:06:28
URL: http://lillahin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0