Gyckel

Efter önskemål hemifrån kommer här först gicklet jag skrev och sedan det vi gjort gemensamt! Jag ska först förklara lite termer för dem som kanske inte gått på universitet.

Tempo skriker borden när de vill att något ska hända, toastmastern brukar oftast då bestämma en sång ur ett häfte som alla sedan sjunger gemensamt. Gyckel är när en grupp framför någonting som de gjort själva för resten av salen. Omstart ropar publiken om de tyckte om gycklet och vill höra något mer, då ska man inte sjung samma sak en gång till utan något nytt.

Generalmutargycklet:

Melodi: Räddningspatrullen

Nånting händer
Det är nåt skumt på gång
Pyrot tänder
Och plötsligt hörs det sång!

Blick i backen, upprymdhet
Och massa nervositet!

Överphösare! Ooch så adel
Överphösare! Generaler

Här kommer världens bästa phösarpatrull
som ordnat nollning fr vår skull!

Vår omstart

Melodi: Broder Jacob

Var är adeln, var är adeln
Inte här, inte här
Bara generaler, bara generaler
ÖPH, ÖPH

Jag inser att ni kanske inte inser hur brilliant det är eftersom det är mycket universitetintern i dem, men så går de i alla fall!


Kommentarer
Postat av: joocken

man ska inte underskatta intern grejjer :P fick ju leta lite för att ens kunna skicka något till dig förut :P

2010-08-26 @ 07:45:33
URL: http://lillahin.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag är lite besviken eftersom de inte verkar ta gyckel på lika stort allvar här som i Linköping. Många vet inte ens skillnaden på ett gyckel och ett tempo och även om vår gyckel är korta och inte så bra äger de alla andra!



Jag får försöka starta en gyckelsektion här så de lär sig ;)

2010-08-27 @ 01:25:44
URL: http://lillahin.blogg.se/
Postat av: joocken

du får ge dom lektioner! bäst emily

2010-08-27 @ 17:18:08
URL: http://lillahin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0