Nitlotter och mysterier

Jocke och Jag drog ner på stan för att delta i VIP-kvällen med chans att vinna shopping för 10 000. Vann vi? Nej, givetvis inte. Jag vinner aldrig något!

Av någon anledning förlorar jag mitt shoppingmoode när Jocke är med. Jag är jättetaggad men när vi kommer fram hamnar jag plötsligt på sparlåga. Det konstigaste är att Jocke alltid handlar då! Det är precis som att all min konsumentglädje mysteriskt flyter över i hans kropp!

Idag är ett typiskt exempel på det. Jag hade kollat ut en väska som egentligen är för dyr för mig men fantastiskt snygg och ett par gulliga trosor (av samma märke så givetvis också dyrt, varför lägga 200 kr på ett par trosor när man kan få en söt klänning för samma pengar?). Vi var först in i butiken och väskan fanns bara kvar i fel färg och eftersom de inte insett att jag paxat den väskan vägrade jag köpa de jättedyra trosorna. I nästa butik sätter Jocke igång med plagg efter plagg och JAG springer fram och tillbaka till provhytten med nya färger och storlekar (Är det så det är att vara kille? Inte konstigt de aldrig vill följa med!). 

Det slutar i alla fall med att Jocke handlar för 1500 kr och springer iväg och jobbar. Och att jag köper en griffeltavla till köket samt ett 25-pack mönstrade muffinsformar för 204 kr. Är det bara jag som ser att balansen är rubbad?!


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0