Genomtänkt redovisning

Som vanligt är min grupp den absolut oseriösaste på vår kurs och antagligen på hela skolan. Vi skulle samlas klockan två för att träna redovisningen som skulle genomföras halv fyra. Jag var 10 minuter sen och ndå var det två till som kom efter mig!

Istället för att träna, gå igenom vem som skulle säga vad och det vi tänkt göra flöt vi iväg från ämnet och pratade om dagens stora tennismatch, hur bra redovisning de andra antagligen skulle göra och på hur många olika sätt som läraren kunde såga oss på.

När det var en halvtimme kvar av vår över två timmars långa "förberedelse" drog vi igenom det en gång och sedan satte vi oss i klassrummet för att åtminstone ge intryck av att vi visste vad vi höll på med. Vi fick börja vilket vi verkligen vill eftersom att då fick ju vi sätta ribban och vi hade låtit så dåliga efter någon av de andra grupperna. Nu hade han inget att jämföra oss med.

Redovisningen gick förvånandsvärt bra och vi kunde dra ut på det lilla vi hade genom att skriva saker på tavlan, krångla med overheaden och prata låååångsamt. Vi sneglade lite på läraren under tiden och till allas vår stora förvåning så satt han och nickade instämmande till mycket utav det vi sa! När det var slut fick vi komplimangen "mycket bra synpunkter och en genomtänk redovisning". En genomtänkt redovisning!? Det hela var så komiskt att flera i gruppen hade svårt att hålla oss för skratt.

Givetvis briljerade gruppen efter oss så våran strålglans avtog snabbt men vi var väldigt nöjda med vår prestation. Bara projektarbetet kvar sedan har jag fått mina första 15 högskolepoäng!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0