Etthundra saker

Skrev en packlista igår till en vecka på de 22 grader varma Kanarieöarna och insåg vad sjukt mycket saker man tar med sig för en enda vecka!

Det finns ju vissa som försöker leva efter en mindra matriel filosofi genom att enbart äga 100 ting. Har alltid tänkt att 100 saker är ju ändå ganska mycket tills jag började skriva min lista. Jag är snart uppe i 100 prylar och det är bara packning jag tänkt använda under vecka! Och då har vi inte ens börjat räkna på kökgeråd eller möbler! För att inte tala om garderoben! Jag menar de flesta tjejer har väl bra många fler än 100 plagg? Jag vet att jag sorterade ut säkert 30 när jag flyttade in här utan att märka någon störe skillnad. Att leva med endast 100 saker i sin ägo är faktiskt imponerande och absolut ingenting jag vill göra! Jag älskar mina saker!

Kommentarer
Postat av: Auntie

Då vill du inte bli med på kursen Köpstopp 2010 då? Handlar om självförsörjning och att göra sig fri från tingens makt ;)

http://backaberg.blogsome.com/category/kurser/

2009-11-28 @ 14:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0