VHS-rensning

Jag har suttit och kollat igenom lite gamla VHS:er för att försäkra mig om att jag inte slänger några hemvideos från när jag och min syster var små. Det är jätteroligt att ha! När vi var yngre brukade vi kolla igenom dem ofta och skratta åt alla våra påhitt och förundras över hur unga våra äldre släktingar varit! VHS är ju inget vanligt folk tittar på nu, mina barn kommer antagligen inte ens veta vad det är!När jag jobbade på Naxos så frågade mig och jag svarade att jag aldrig haft en "stenkaka" men att jag tror min mormor hade en så fick de åldersnoja allihop. De filmerna som vi spelat in själv ska jag ta med hem till pappa och han ska bränna ner dem på DVD-skivor innan det är för sent. Det är ju redan dålig kvalité men väntar vi länge ill kommer de att vara helt förstörda!

I bunten med gamla filmer så hittade jag ju givetvis en massa annat också. Som jag nu ska slänga eftersom de bara skräpar och tar plats. Men vem försöker jag egentligen lura? Ingen av dess filmer eller videon åker ut innan jag har dessa dyrgripar på DVD! Jag försökte se på skönheten och odjuret idag men den VHSen hade blivit så sliten att jag fick sätta mig vid datorn istället, såg den på youtube. Fungerade väldigt bra med bild och ljud faktiskt men var lite irriterande eftersom de delat upp filmen i delar så man var tioende minut fick gå och byta del. Men oj vad bra den är! Lätt världens bästa film, alla kategorier!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0