Radiotjänst

Jocke och jag betalar TV-licens eftersom att han åkte dit en gång, öppnade dörren men tvspelskontrollerna i handen och där stod kontrollanten. Men det är gansle skönt eftersom att de ringde i förra veckan och ställde mig till svars. Så jag slapp ljuga!

Idag ringde det på och i vanliga fall öppnar jag inte om jag är ensam hemma men såg i nyckelhålet att det var en tjej så jag gjorde det ändå. Då var det ännu en kontrollant som vill förstör studenternas jul. Jag förklarade (med TVn ljudande i bakgrunden) att vi redan betalar. 

Vad är det då det första man gör efter ett sådant besök? Givetvis skickar man ut ett massmail till alla HGs servisare och varnar för kvinna i medelålder med glasögon! Fick två snabba svar; 

Tack, då vet jag! / Olof

Underbart! Detta är sånt man har sina servisare till! :-) / Oscar




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0