Irriterad

Nu sitter jag med projektarbetet och gruppen har skrivit massor med bra saker och uppgiften de deligerat till mig är egentlig ganska lätt så borde kunna få ihop något ganska snabbt. Det som irriterar mig är att de undertecknat mailet med "Gruppen som faktiskt kommer på handledartillfällena ;)". Okej, de har lagt en smiley på slutet men alla vet ju ett det är en pik de försöker tona ner genom att lägga på lite humor. Jag vet att jag varit borta en den nu på slutet, jag var utomlands och så kom det upp ett jobb jag int räknat med men innan dess hade jag missat en lektion på hela terminen!

Vi har en kille i gruppen som varit borta titt som tätt och på lektionerna har han åkt hem tidigare, aldrig har jag sett honom fått en så tydlig glirning! Han har antagligen gjort färre timmar än jag sammanlagt men eftersom han spridit ut sina och mina råkat hopa sig så är jag sämre? En annan kille har inte alltid kunnat komma eftersom han jobbat, är hans jobb viktigare än mitt? 

Jag läser antagligen in mer i det här än jag borde men jag blir sur ändå. Kanske beror det lite på att mitt engagemang faktiskt har sänkts och att jag bannar mig själv för det. Förut var måndagslektionen helig för mig, det var min enda fasta tid på hela veckan och jag älskade att sitta i skolbänken och anteckna och lära mig saker. Nu när mitt liv känns mer innehållsrikt och jag vet att mitt riktiga liv kommer börja efter jul så är jag inte lika motiverad längre. Så jag har sänkt mitt engagemang, men det har i alla fall inte alltid varit lågt till skillnad från vissa andras... 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0