Är människor inte smartare?

Sitter på mitt nya jobb som jag har denna vecka och kanske nästa beroende på hur snabbt jag jobbar. Det jag gjort hittills i veckan är att jag har sorterat i "anbud". Det är 299 anbud och ett ambud kan bestå av ett litet häfte eller upp till nio pärmar! Mitt jobb var att i varje anbud hitta en prislista och sedan föra in priset i en excelfil. Jag var ju supersnabb givetvis och jag var rädd att jag inte skulle få jobba nästa vecka. 

Nu är jag inte orolig längre för jag har börjat sortera referenser. Varje anbud har minst två referenser som har mailats och nu har de svarat. Jag ska alltså sätta samman referenserna med sitt anbud och föra in deras poäng i en excelfil, låter inte svårt och hade inte varit det heller om det inte varit så att vissa som refererat ibland inte skrivit vare sig konsultens eller företagets namn så man inte har någon aning om vilka de skrivit om! Då är det inte lätt att hitta! Är folk inte smartare? Hur ska jag kunna vet vilka de hänvisar till om de inte skriver det? Jag 670 mail i inkorgen som jag nu ska fortsätta försöka få ordning på! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0